passionrio.blogg.se

Mina personliga tankar och funderingar om livet, kärlek och glädje.

Funderingar kring november

Hej Sverige!
Jag har funderat mycket under denna novembermånad.  Har tänkt på alla årstider som vi upplevt sedan januari 2013. Vi gick igenom vinter, vår, sommar och höst.  Det är mycket som har hänt i år som sorg och glädje. Det är mycket  tristess och elände som händer hela tiden i världen. Kanske, brukar man säga att vi måste leva livet intensivt och njuta av alla glada stunder i våra liv.
Idag är jag ledig, så har jag passat på att bara koppla av och fundera på livet. Nu börjar det blir riktigt kallt!  Jag erkänner att jag saknar sommartiden med sina långa och soliga dagar, helt fantastiskt. Men sånt är livet, det är inte varje dag som solen lyser. Nu är det bara att  tänka på det positiva som kommer med vintern.
Jag vill tala om här i min blogg att november månad är mycket speciell för mig.  Då funderar jag på allt som bruka hända under den mest magiska månaden som är december. För det första funderar jag på Jesus Kristus födelsedag, på kärleken, glädjen och många andra saker. Jag tycker att allting är så fantastiskt och att allt är så skönt och sagolikt att det faktiskt värmer mitt hjärta. Tack Jesus för att Du finns för oss.
Ha det så bra allihopa.
passionrio.  
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: