passionrio.blogg.se

Mina personliga tankar och funderingar om livet, kärlek och glädje.

Sarons ros!

Saron är en plats där det växt de vackraste rosorna. 
Kung Salomon brukade i en av hans visor sjunga om sarons ros. 
I veckan var jag på väg hem från en promenad och tittade runt i mitt sökande för att få se på blommor, men nu är det höst och det finns bara några få kvar. 
Jag saknar redan alla dessa vackra blommor som brukar finnas i naturen.  
Plötsligt, mitt i mina funderingar såg jag i en lite buske på gården där jag bor en stor och vacker rosa ros och en stor och vacker knopp. 
Vilken ros! Vacker som en dröm, som log mot mig. 
Det glädde mig. 
Det var en ros så som en sarons ros i  höstens kyla.   Jag önskar en välsignad helg för alla! Passionrio.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: