passionrio.blogg.se

Mina personliga tankar och funderingar om livet, kärlek och glädje.

Lovdagar är slut!

Hej människor! Jag har funderat på en lång tid på höstterminen när barnen och ungdomen börjar skolan igen. Jag tänker: hur mår alla dessa barn? Jag skulle vilja tro att alla mår bra och såg fram emot skolstarten, men så är det tyvärr inte. Det finns många barn och ungdomar som mår dåligt på olika sätt och har psykiska besvär. Livet är mer eller mindre hårt för oss alla människor, men jag tycker faktiskt inte att barn ska få bära så tunga börda. Jag tycker att det måste ta slut på denna tristess och det elände som våra barn och ungdomar känner. Det finns några saker som jag skulle vilja ändra på i skolan. Till exempel när höstterminen börja då lärarna frågar sina elever vilka länder som de har besökt. Vad de har de fatt i present, med mera. Det är inget mot lärarna, men jag tycker att det finns några barn med föräldrar, som har det svårt med ekonomi eller annat. Det finns flera andra saker som jag tycker att de skulle förändra i skolan. Det tänker jag skriva om här på min blogg så småningom. Jag tänker också på mobbning, det är fruktansvärt, det är akut tycker jag. Det behövs göra någonting åt det för att besegra eller minimera denna plåga och förnedring. Mobbningen drabbar alla åldrar. På grund av det är det många människor tar liv av sig. Det är tragiskt. Världen är inte himmelriket, men det är så trist att vi människor behandlar varandra på så ett sådant sätt! Det är viktigt att vi är snälla och respekterar varandra samt tycker om varandra, såsom den man är. Jag tycker att det skulle införas böter för dem som mobbar speciell på skolan. Jag vet att dessa problem existerar i hela världen, mer eller mindre. Jag är stolt över min älskade Sverige. Därför vore det vare bra om vi alla skulle göra vårt bästa och anstränga oss i dessa meningar så att Sverige skulle bli bättre och bättre. Allt ska ordna sig. ... Jesus älskar alla barn, alla barn på vår jord... (fin salm) Tack Jesus för att du finns för oss. God natt sov gott. passionrio.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: